GYÓGYULÁSOM TÖRTÉNETE-CSILLA MÓDRA

MINDIG VAN REMÉNY!ÉLNI JÓ!SOHA NEM SZABAD FELADNI!MINDIG VAN KIÉRT,VAGY MIÉRT ERŐSNEK LENNI!

Paleós étrendem folytatódik 2.

"Vigyázat! A paleolit táplálkozás ragályos, aki kipróbálja, és javulásnak indul az állapota, az úgyse fogja többé abbahagyni, mert nem szeretne újra cukorbeteg lenni, visszahízni a tízkilókat, nem kívánja vissza a fájó izületeit, migrénjét, menstruációs görcsét, vagy aknéit." (Szendi Gábor)

Megsütöttem a paleós kenyeremet szombaton ,igaz nem azt csináltam

meg amit kinéztem magamnak , mert nem volt időm bioboltba menni szezám lisztért, meg hasonlókért. Így abból csináltam amim volt itthon.

Nagyon jó íze lett , csak kicsit tömött és morzsás. Szóval nem egy házi fehérkenyér. De a cél szentesíti az eszközt !

30 dkg Zabkorpa

20 dkg mandula örlemény ezt a Lidl-ben vettem

4 tojás

1 ek. liba zsír

1 sütőpor

Jót mosolyogtam magamban , ezen a sütőporon lehet ez szabálytalan mert az ősembernek sem volt még sütőpor a birtokában, talán jobb lett volna szódabikarónával csinálni. Na majd legközelebb!

Na ezeket jól összekevertem és nagy gombóc lett belőle amit egy őzgerinc formába tömtem bele. Lehet kellett volna víz , vagy  kókusztej bele és akkor kicsit levegősebb lett volna az egész tészta. Na majd legközelebb !

2011. 01.31. Hétfő

Reggeli : A jól bevált narancs vagy mandarin turmix

Tízórai : datolya, füge, vagy alma

Ebéd: párolt sárgarépa ,cukkini   fokhagymás  sült pulykamell  céklával

paradicso_sorelvalasztoooooooooooooooooooo.gifparadicso_sorelvalasztoooooooooooooooooooo.gifparadicso_sorelvalasztoooooooooooooooooooo.gifparadicso_sorelvalasztoooooooooooooooooooo.gif

UZsi : 1 körte

Vacsi: amit meghagytam az ebédről

Nagyon makacs az én hájam,kilóm, még mindig nem akar megszabadulni tőlem.  Sajnos ha este kicsit többet iszok akkor reggelre olyan ödémás puffadt leszek mint egy vízfejű Rosszall Napközben aztán leapadok , de elég bosszantó. Na jó! Tudom nem 2 hét alatt jött rám ez a sok felesleg. Türelem Türelem ! Örüljek szépen az eddigi eredményeknek !Sajnos a szteroidot mindennap be kell venni:(

2011. 02.01 Kedd

Reggelire :a bevált mandarin vagy narancs turmix ezzel akár délután 2ig is ellehet lenni

Tízórai : gyümölcs

Ebéd: jó sok sárgarépa és cukkini megmaradt  főtt virslivel fogom megenni, 2 szelet paleós kenyérrel

uzsonna :1 körte, pár szem dió vagy datolya, füge ami jó édes is ,

Vacsora: 1 főtt tojás 1 főtt virsli , 2 levél kínai kel.

Sajnos áll a fogyásom , de jobban vagyok , jobban mozgok kisebb a hasam ,a vérnyomásom rendben és a nadrágom sem úgy feszül ahogy eddig szokott. Lehet inkább centiket kellett volna mérni a kilók helyett?

2011.02. 02 Szerda

Reggeli : alma, narancs turmix

tízórai . 1 banán

Ebéd: Húsleves pulykanyakból, májjal,  csirke mell, zöldségekkel, gombával

A fiúknak természetesen tésztával. Ez az enyémből hiányoznia kell.

Uzsi: 1 banán

Vacsora: Levesből a husi és máj sárgarépával.

elfogyott a paleós kenyerem , holnap sütök megint , de most kicsit ügyesebben Nevetés

Paleós mákos süti = Nagyon mákos

50 dkg darált mák
1 kk. étkezési szódabikarbóna
3 dkg aszalt vörös áfonya , vagy mazsola
8-10 dkg xylit vagy nyírfa cukor
4 tojás
kb. 1 nagyobb pohár víz
25 dkg sűrű, cukor nélküli szilvalekvár , én 2 kanál mézet tettem bele , mert nem volt cukortalan lekvárom
1 ek. olaj a tepsi kikenéséhez
egy 30X25 cm-es tepsi (vagy valami hasonló)

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A mákot összeverjük a szódabikarbónával és a xylittel. Hozzáadjuk a tojásokat, az áfonyát és a vizet. Alaposan kikeverjük. Ne legyen folyós, de száraz sem, jól keverhető, sűrű, krémes állaga legyen.  A felét a kiolajozott tepsibe simítjuk. A szilvalekvárt egyenletesen rápötyögtetjük, majd a tészta másik felével beborítjuk. Kb. fél óra alatt megsül. Kicsit kihűtjük és kockákra vágva tálaljuk.

Igaz ami igaz , nagyon ronda ,de annál inkább finomabb !

2011. 02.03. csütörtök

Reggeli : 2  alma turmixolva

tízórai : 1 narancs

Ebéd :spárga sonkába tekerve

A spárgát kicsit megfőzni és betekerni szalonnával vagy sonkával aztán kis olajon megsütni serpenyőben , vagy sütőben .Én lehet még egy kis főtt sárgarépát is fogok mellé enni.

Uzsonna : 1 banán

Vacsora : ha marad az ebédről , ha nem akkor 2 főtt virsli ropogós.

2011.02 .04 Péntek

reszelt sajt

fűszerek

zabtejszín

A kelből pár levelet leszedek az aljának ill. tetejének, előfőzöm kicsit. A többit felszeletelem. A húst megpirítom hagymával meg a fűszerekkel. Ezek után hőálló tálban lerakok pár levelet majd a húst a felaprított levelekkel rétegezem a tetejére jön a maradék egész levelek. Az egészet nyakon öntöm a tojásos zabtejszínes keverékkel sajtot szórok rá és be a sütőbe. Paleós kenyérrel eszem .

Uzsonna: 1 alma

vacsi : ebédről maradt.

2011.02.05 szombat

Reggeli:2 virsli

tízórai:1 alma

Ebéd:

Frankfurti Leves

Fél kg. darálthúsból (pl. pulyka)
1 fej apróra vágott hagymával
1 kanál zsiradékkal (én mangalica zsírt használok)
pirospaprikával, sóval, ételízesítővel, kevés őrölt borssal, pici vízzel
pörköltet készítek.
Feleresztem vízzel és beleaprítok egy kisebb fej kelkáposztát.
Sózom, 2-3 gerezd fokhagymával ,és egy mokkáskanálnyi őrölt köménnyel ízesítem.
Fedő nélkül kell lassan főzni, amíg a kelkáposzta megpuhul.

Sűrű leves lesz belőle, 4 személyre, tálalás előtt még megszórom egy kis borssal. (ha valaki szereti, pár virslit is lehet belefőzni) Ebban a z a jó hogy a fiúk is meg eszik majd és nem kell külön főzni nekik.

(A pörkölttel lehet rakott kelt vagy rakott karfiolt is készíteni. 1 fej megpárolt karfiolt (vagy kelt) a pörkölttel rétegesen lerakom egy tálba, sózom, esetleg 2-3 karikára vágott főtt tojással kiegészítem és reszelt sajttal bőven megszórom. Sütőben vagy grillben átsütöm.)

Uzsonna:narancs, füge , dió

Vacsora: ebédről maradtak

Ugye erre a napra csak ez volt a terv, de a kirándulás miatt így alakult a napi kajálásom:

5 szelet paleós kenyér,narancslé, 20 dkg sonka szalámi, és este 2 rántott pulyka mell, köretnélkül azt meghagytam.

2011.02.06 Vasárnap

Reggeli : narancs turmix

Tízórai : fél banán

Ebéd : párolt cukkini, sárgarápa, és sült csireke

Uzsonna: mandula rágcsa

Vacsi :ebédről maradt

Csodálatosan szépen süt a nap ma és kellemes az idő. A méhek a mogyoróbokor virágait járják ,gyűjtögetik a virágport. Remélem nem korai még !Nagyon várom már a tavaszt!

A mai méréskor sem változott semmi , habár a tegnapi kirándulás megtette hatásást, mert olyan izomlázam lett , hogy alig tuduk vánszorogni. Na erről a kirándulásról ami Szlovéniában volt a következő oldalon láthattok majd képeket és beszámolót!  Megint sokat tanultam !Vigyor

2011. 02. 07 Hétfő

Ma reggelre kicsit javult az izomfájdalmam , igaz a medrol is segített .De még messze nem a kirándulás előtti. Hiába kicsit sok volt hirtelen ez a mozgás. De megérte! Megtudtam csinálni ! Olyan jó érzés volt ! Ó régen meg sem kottyant volna egy ilyen kirándulás ! De én akarok győzni ! Nagyon makacsul ragaszkodok hozzá , hogy legyőzzem az összes akadályt !Gyönyörű idő van ma is . Csodásan süt a nap! Megfogadtam , ha tehetem ,sokat fogok kirándulni! Már alig várom , hogy nyiljanak a virágok , és lencsevégre kaphassak minden szépet!

Reggeli: a jól bevált narancs turmix

tízórai: alma

ebéd:grillcsirke, zöldséggel

Uzsonna: narancsturmix

Vacsi:ebédről maradt

Találtam egy másik szimpatikus Paleós kenyér receptet. Holnap beszerzem a hozzávalókat és megsütöm. Jól néz ki , remélem az íze is jó lesz. Eddig 2x sütöttem mandula örleményből és zabkorpából . A második sütésem sokkal lágyabb és finomabb lett. De kíváncsi vagyok erre a változatra is, ha megsütöttem  lefotózom és azt teszem fel majd.

Hozzávalók:
6 tojás, 1/2 bögre olvasztott ghí (vagy kókuszolaj), 2 evőkanál méz, 1/2 teáskanál só, 3/4 bögre kókuszliszt (bolti liszt, nem kókuszreszelékből készített – a mennyisége miatt nem mindegy!), 1 teáskanál sütőpor.
Elkészítés:
Verjük fel együtt a tojásokat, a ghít, a mézet és a sót. Egy másik tálban keverjük össze az átszitált kókuszlisztet a sütőporral, majd adjuk hozzá a tojásos masszához, és keverjük csomómentesre. Simítsuk a masszát egy kisebb méretű (21 x 11 cm), sütőpapírral bélelt kenyérsütő formába, és 175°C-ra előmelegített sütőben süssük készre kb. 40 perc alatt. A tészta a formába töltés előtt már egyáltalán nem önthető, bele kell halmozni, és szépen elsimítani. Ha kész, a formából kiborítva, rácson hagyjuk teljesen kihűlni.

Ahogy én csináltam meg :

------------------------------------------

Na én megdaráltam a bolti kókuszreszeléket még finomabbra  1 zacskót. A tojások fehérjét habbá vertem.A sárgáját amit kikeveretem a kókuszreszelékkel és sóval,1 csomag sütőporral, 2 evk.mézzel, mazsolával és kis olajjal ,ahhoz adtam a fehérjét.Előmelegített sütőben 20 perc alatt meg is sült. Én kis étolajat tettem bele . Nem volt kókusz olajam . Nagyon finom lett !  Őzgerinc formában sütöttem meg.

2011.02.08. Kedd

Na ma már jobb volt a helyzet kb félórai ágyszéli torna elég is volt ahhoz , hogy "kiugorhassak" az ágyból  reggel ébredés után. Csodálatosan sütött már kora reggel a nap ezzel is hívogatva engem a szabadba ! Nagy terveim voltak mára , így nem lustálkodhattam sokáig. Ma piac nap van és nagyon kifogytunk mindenből és én már isten tudja mikor voltam a piacon , mindig  a legközelebbi "nagy boltba" mentem  vásárolni. Vásárlás után pedig egyenest a Petörke tóhoz mentem ahol már vártak a kacsák és nagy meglepetésemre egy pár hattyú is kíváncsi képpel úszkált felém mindenféle hörgő hangokat fújva .  Gyönyörű madarak !  Gyorsan le is fotóztam őket  , ahogy ott úszkálnak a kacsák közt a félig felolvadt tavon . A nap melegen ontotta sugarait és láttam rajtuk nagyon élvezik ,mert egyre több kacsa tollászkodott , és verdeste szárnyait. Pár fotót itt a természetfotóim 2. című lapon megtaláltok. Nagyon jó volt , ha csak félórára is köztük maradni , mert utána várt a konyhám , főzés , mosás ,ezért tovább nem maradtam .Kacsintás

Reggeli: narancs turmix almával

• 1 KK pirospaprika
  • 10 dkg sonka, vagy  virsli, kolbász
  • pici só

Szokásos módon a hagymát megdinsztelem, beleteszem a kockára vágott cukkinit, a paprikát, a szintén felvágott sonkát és a fűszereket, majd lassú tűzön fedő alatt párolom.kb.10 perc alatt kész, nem kell teljesen puhára főzni, mert ropogósan finomabb.Azért kell lassú tűzön, fedél alatt párolni, mert lassan ereszt levet. Én tettem bele 1 paradicsomot is.

Ezt is úgy találtam a webcukrászda .hu oldalon. Hétvégén biztosan megsütöm. Ezekben a receptekben nagyon jó , hogy lehet kísérletezni .

Fordított ananásztorta

Hozzávalók:
4 evőkanál őrölt szezámmag, 4 evőkanál őrölt lenmag, 6 tojás, 5 evőkanál méz, mazsola (elhagyható), csipet só, 1 csomag sütőpor, 2 evőkanál ghee + egy kevés a megkenéshez, darált mandula a megszóráshoz, és nyers ananász.
Elkészítés:
Melegítsük elő a sütőt 170°C-ra. Kenjünk ki ghee-vel egy 23 cm átmérőjű kapcsos tortaformát, majd szórjuk meg darált mandulával mindenhol, az oldalán is. Én nem sajnáltam belőle, nehogy leragadjon majd az ananász. Válasszuk szét a tojásokat, a sárgáját verjük fel a mézzel és a lágy ghee-vel. Vágjunk három vagy négy karikát az ananászból, és helyezzük el ízlésesen a leszórt mandula tetején. Keverjük az őrölt magvakat a sütőporral együtt a tojássárgájához, és a mazsolát is most adjuk hozzá. A tojásfehérjét a csipet sóval verjük fel kemény habbá, majd óvatos mozdulatokkal (hogy ne törjön össze a hab) forgassuk bele a sárgájába. Öntsük a masszát az ananászkarikákra, és süssük kb. 25-30 percig. Ha kész, tegyük rácsra, és hagyjuk teljesen kihűlni, csak ezután távolítsuk el a keretet. Borítsuk fejjel lefelé egy tálra, majd óvatosan vegyük le a tetejéről a forma alját. Picit a szélén körbevágtam egy szilikonos lapáttal, mielőtt leemeltem róla. Végül megszórtam darált mandulával a tetejét, hogy jobban mutasson.
Bár a tetején levő mandula-ghee keverék miatt nem igazán látványos az ananászok elhelyezkedése, de ízre nagyon finom!

2011.02.09 .Szerda

Tegnap késő este beszélgettem egy nagyon kedves ismerősömmel Magdikával , aki pár nappal később kezdte ezt a Paleós étrenedet és boldogan osztoztam örömében ! Már 7 kg -ot fogyott és egyre jobban érzi magát! Nagyon örülök neki , mert sokat gondolkodott annak idején , hogy belevágjon e és most már nagyon lelkesen folytatja , mert jönnek a sikerek !

Tudom , ha nem kellene ez a rohadt Medrol / Szteroid / akkor már én is rég soványabb lehetnék . Tudom ! Türelem , türelem ! Nézzem csak a jó dolgokat , amit már elértem vele ! Csak semmi sietség !

Ma délelőtt felhívtam az én Lellei Kati  vígkedélyű betegtársamat akivel együtt fejeztük be a kemót itt Kaposváron.  Azóta már többször értekeztünk. Sajnos nem jó híreket mondott ,decemberben visszakerült a heamatalogiára , kiújjult a gyomrában , kapott megint kemót , 2 hete pedig B.Pesten van a Szent János kórházban, most gyűjtik neki az őssejteket. Hála Isten nincsenek fájdalmai csak szédül és nagyon fáradt. Megfenyegettem , ha felmeri adni a harcát , hát én úgy el agya-bugyálom , hogy csak na! Megígérte erős lesz !Sírós

Reggeli: narancs turmix

Ezt már úgy megszoktam , hogy nagyon hiányozna már, ha nem innám vagy enném reggelire.

Tízórai:  lehet a narancs turmixot  fogom iszogatni és így ebédig nem is leszek éhes

Ebéd : sült tök azzal a finom fokhagymás sült hússal

uzsi: ' alma

Vacsi : ebédről maradt

A piacon  vettem sütőtököt , nagyon hamar meg is sült jénai tálban letakarva a micróban kb 10 perc alatt a majdnem legnagyobb fokozaton. Fokhagymás  disznó combot sütöttem hozzá.

2011.02.10 Csütörtök

Megsütöttem a szezámpehej és mandula örlemény kenyeret. A zabkorpával sokkal finomabb szerintem , mert ez kicsit keserű. Nem gondoltam volna , hogy keserű a szezámpehely. Állítólag a szezám nagyon jó sok mindenre , szóval a cél érdekében legyűröm majd ezt is.Nyelvöltés

Szezámpehely, mandula örlemény , kókusztej, zabkorpa, kókuszreszelék, lenmagpehely......

Oldal: Paleós étrendem 2.
GYÓGYULÁSOM TÖRTÉNETE-CSILLA MÓDRA - © 2008 - 2024 - gyogyulasom.hupont.hu

A weblap a HuPont.hu weblapszerkesztő használatával született. Tessék, itt egy weblapszerkesztő.