GYÓGYULÁSOM TÖRTÉNETE-CSILLA MÓDRA

MINDIG VAN REMÉNY!ÉLNI JÓ!SOHA NEM SZABAD FELADNI!MINDIG VAN KIÉRT,VAGY MIÉRT ERŐSNEK LENNI!

23.

Szlovéniai kirándulásom

2011.02.05. Szombat

Decemberben Miklósom munkahelye síkirándulást szervezett ,de különböző okokból csak most valósulhatott meg. Nagyon rendesek voltak engem is elhívtak. Akkor még nagyon ágáltam ellene , de most gondoltam vagyok már olyan erős , miért ne mennék ! Imádom a hegyeket ,így nem hagyhattam ki!

Reggel korán, nagy lelkesen indultunk a Kaposvári OBI parkolóba ott vártuk a buszt , hogy induljon velünk a nagy útra. A többiek síelni mentek Szlovéniába , mi csak kirándulni szerettünk volna egy jót! Nem mintha én tudnék mást  is csinálni még Határozatlan

Sötét és  csípős hideg volt az idő mikor elindult velünk a busz.

Sajnos ezeket a buszokat nem ilyen hosszú lábú nyanyákra tervezték a buszgyárban , mint amilyen én vagyok. Az ülések közti távolság ugyanis olyan rövidre sikeredett , hogy , jó indulattal is kb 5 cm -rel kellett volna hosszabb hely mint volt. Így félóra után már úgy éreztem magam mint kiskoromban amikor kukoricára térdepeltettek . Amúgy jó volt a hangulat , eleinte mindenki álmos szemekkel nézegetett ki az ablakon , de ahogy megvirradt , úgy lettek a busz utasai is élenkebbek, jókedvűbbek. No persze ebben azok a bizonyos hungarikumnak nevezett levek is segítettek.

11 órára ott is voltunk Roglanban a híres síparadicsomban. Csodálatosan sütött a nap !Nagyon örültem ahogy megláttam a hegyeket és a havat , a rengeteg síelő és szánkózó embert a busz ablakából. Nagy lelkesen szálltak le a buszról és vették magukhoz a sí felszereléseiket az utasok. Miki segítségével , kikecmeregtem én is a meredek lépcsős buszból és akkor hirtelen majdnem elfújt a süvítő jeges szél. A meleg buszból csodás időnek látszott. No meg a szélcsendes helyeken is csodás idő volt. De azt még meg kellett keresnünk.

Gyorsan bebagyuláltam magam , és Mikivel nekivágtunk az ismeretlennek. A többiek meg nagy öltözködésbe kezdtek , utána pedig mókásan haladtak a merev síbakancsukban a pálya felé a nagy játszótérre. Délután 4 órára várt vissza minket a busz sofőrje.

Szép komótosan sétáltunk és igyekeztük felfedezni a környező vidéket. Gyönyörű kék volt az ég , ragyogón sütött a nap , a hegycsúcsokat még makacsul fedte be a hó ami csillogóan vibrált a levegőben. Csak az a cudar szél ne lett volna!  A hatalmas fenyőfák vadul ringatóztak a szélben , csoda ,hogy az a sok toboz nem potyogott le róluk.

Volt egy melegedő kisház a sípálya bejáratánál, ahol jó meleg forralt bort és sült kolbászt is árultak a nagy játszásban elfáradt embereknek. Volt is forgalma szépen! Pár másodpercenként tépte fel az ajtaját és vágtatott végig a téglával kirakott padlóján dübörgő hangot adva 1-1 sícipős , azzal a nem tudom behajlítani a bokám cipőben.

Mi is itt pihentünk és melegedtünk , mikor már a nyelvem lógott ki a fáradságtól. Mit mondjak ,nem siettünk kimenni a jó meleg helyiségből.

Később aztán megtaláltuk a nekünk való játékot a Bobot amit jól ki is próbáltunk. Ez a kis kocsi egyszemélyes és az erdőn keresztül a hegyről egy sínen száguld az utasával  a mélybe, rengeteg kanyarral és meredek útszakasszal ,  néhol a sín mellet csak a mély szakadék tátongva várja áldozatát,  ezzel is rémületbe kergetve az utasát.

Természetesen én voltam az első , de indulásom előtt elmondtam az utolsó kívánságomat. Miki kis rábeszélés után hősiesen adta be a derekát az unszolásomra.  A kocsi indítója, kezelője viccesen mondta el a bob használati utasítását. Ez itt a fék és így kell gázt adni. Ennyi. Hazudnék , ha azt mondanám nem féltem. De átéltem én már borzasztóbb dolgokat is , így aztán nagy vagány képet vágva elindultam az ismeretlenbe.  Jó pár perc múlva mikor  visszaértem , a száguldozásból Miki kisegített a kiskocsiból mert sajnos a lábaim még mindig nagyon gyengék. Az élménybeszámolóm után , Miki volt soron . Láttam arcán azt a különös mosolyt amivel mindent elárult ! Ha élve vissza ér, nem ül bele többet !

Végül is hamar elment az idő ,itt a hegyekben. Délután 4 kor szépen csordogált vissza a síelős csapat és a busz mellett vetkőztek és pakolták a csomagtérbe a sok holmit. 4 óráig jártak a sífelvonók  és utánna hirtelen  a nap is eltünt és kezdett sötétedni és még hidegebben fújt a szél mint eddig, de akkorra már a buszon melegedtünk és vártuk az indulást hazafelé.

Eleinte sokan  lelkes  élmény beszámolóba  kezdtek  aztán ahogy sötétedett egyre csendesebb lett a busz. Sokakat elnyomott az álom . Hiába fárasztó sport ám ez a síelés!Kacsintás

Sajnos haza felé sem lett nagyobb hely a lábaimnak így egyre jobban ficeregtem Mikim mellett, aki már félig a levegőben ücsörgött. Szóval nagyon vártam már , hogy meglássam a Kaposvár táblát végre!

Becsehelyen megvendégeltek minket egy meleg vacsorával . Láttam mindenki boldogan száll le a buszról , hogy az elgémberedett  lábaikba  újra életet leheljenek. Vacsora közben is a hegyi élmények történései , ki milyen sí ruhát vesz legközelebb , melyik felszerelés a jobb és drágább,volt a  fő téma. Persze ők a síelők más világ mint az enyém, így megint tanultam valamit. Nekik más a fontos , más az értékrendjük,más szemmel nézik a világot,szóval nem egy nyelvet beszéltünk, másképp látják azokat a hatalmas hegyeket mint én.

Este 10 órára értünk haza , és holt fáradtan  iszonyat fájós  bedagadt lábbal rogytam az ágyba. Mindezek ellenére sem bántam meg, hogy elmentem és hálát adok az istennek , hogy jól bírtam az utat és , láthattam azokat a csodás hegyeket újra!

Oldal: 23. 2011.02.05.Szlovéniai kirándulásom2011.02.05
GYÓGYULÁSOM TÖRTÉNETE-CSILLA MÓDRA - © 2008 - 2024 - gyogyulasom.hupont.hu

A weblap a HuPont.hu weblapszerkesztő használatával született. Tessék, itt egy weblapszerkesztő.